Sunday, April 19, 2009

*blog baru**

kepada kengkwan sekalian....cukup smpai di sini aku coretkan tentang blog cintazimil.Dan skrg aku akan membuat blog baru...http://isin_0108.blogspot.com.Dan aku rasa pnggilan sin lebih serasi dlm idup aku...harap maklum.Kalau dah add dlm blog kowang add la ekk...aku xpaksa kowang....hanya kowang shj kwan2 aku.Blog bru aku http://esen0108.blogspot.com/
kalau nka add...add la ok.Maafkan aku selama ada slah silap k.

Tuesday, April 14, 2009

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

Sunday, April 12, 2009

**minggu neh rehat**

selama minggu neh aku akan merehatkan minda...harap maklum

**lapan**

Nombor 8
ORANG Cina cukup suka nombor ini. Kebanyakan mereka sanggup bayar berpuluh ribu ringgit untuk mendapatkannya - untuk plat kereta atau rumah. Memanglah nombor itu mendorong ke arah menjadi semakin kaya tetapi sampai satu tahap jatuh bankrap. Sebabnya... kerana mereka tidak tahu 8 sebenarnya bermaksud penamat kehidupan. Bagaimanapun nombor ini memang baik jika tahu rahsianya iaitu ia mendorong ke arah kekayaan, kemantapan kehidupan, keadilan, sempurna, lengkap dan akhirnya kematian. Jika anda tidak tahu rahsia 8 jangan sesekali cuba menggunakannya. Dari segi sains oksigen terletak dalam atom 8. Sebab itulah jika tidak cukup oksigen orang akan mati.

apa2 pon aku tetap suka kan no 8...nak test moto pon kena ikot likungan 8...kekekekekek

**MAAF**


ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more


Wednesday, April 8, 2009

**cukup**

awan yg mendung...berarak mengikut angin bertiup.Kalau aku jdi awan...kamu??..nak jdikan pelindung aku,......jauh sekali.Berulang kali aku menegur.Tetap diam membisu.Aku ada punya hak untuk berkata2.Tp di mana hak aku.Jahat sgt ker aku ni??Kalau aku jahat aku dah kaya raya ....Tp sanggup ker aku buat begitu??.Panas yg panjang di siang hari...membuatkan aku tidak selesa.Tambah di malam hari...lagi panas bahangnya aku trasa.Kamu!! apa kamu tahu pasal aku.Atau kamu lebih selesa idup dgn cara kamu.Cakap la!!.Nak bertegang urat sampai darah mengalir pon aku sanggup.Aku punya hak.Ya aku tahu aku manusia yg hina di mata kamu.Tp bukan bererti hina aku xpunya maruah.Maruah aku lebih penting dari segalanya.Jauh aku renungkan masa akan datang.Ada punya harapan untuk kembali??mungkin??@ xhingin kembali??Kalau dah xsuka cakap...xsuka.Kita hentikan sandiwara ini.Permainan yg sudah lama jd mainan kita.Lebih baik hentikan kalau dah xsuka.Aku hidup bukan dalam kepura-puraan mcm kamu.Masih berselindung di sebalik wajah pendiam kamu.Masih simpan dendam terhadap aku.Ya aku inginkan diri kamu yg sebenar.Mana??tunjuk la kalau berani..tunjuk kejantanan kamu...di persilakan.Sepuluh jari aku tadahkan...memohon dr Allah yg maha esa supaya bukakan hati kamu.Tp ada kamu berdoa untuk aku.Ada ka??Jangan kerna sikap pendendam kamu..sia2 kan idup kamu.Cukup lakonan kamu di mata aku.Sudah lama aku jaga perasaan ini untuk kamu.Apa kamu bg pada aku??harta benda jauh sekali aku minta.Itu bukan idup aku sebenarnya...aku nak kan kehormatan aku sebagai seorang wanita untuk jaga hati kamu.Kalau kamu nak pergi dalam idup aku...pergi...pergi la...Aku rela pergi dari hidup kamu.Hari aku pasti akan datang.Aku percaya nanti ada masa...pasti kamu akan cari aku.Di mana silap aku di mata kamu...Di mana??ya aku bukannya intan permata yg perlu dijunjung bagai puteri.Aku hanya manusia yg hina di mata kamu kan.Betul kan??JAngan berdalih percakapan kamu.Setiap baik jahat kamu.. ada mencatitnya.Seperyi aku jgak..sbb aku xboleh lari dr kententuan illlahi.Aku hanya insan biasa.Tiada keistimewaan.Lain la kamu,di junjung bagai putera raja...segala percakapan lembut kamu org akan terpesona.Tp bukan aku.Cukup kiranya perhubungan kita sampai disini.Kamu jaga org yg kmu sayangi dgn rela hati kamu supaya idup kamu lebih bahgia.Aku?? biar la aku dengan cara aku mengikut rentak kaki aku.Kemana ia melangkah kalau benar jalan yg dituju...itu la masa hadapan aku.

**bosan**


layan....zassssssss

Tuesday, April 7, 2009

**geram tau**

elooo..tau x kita geram kat wak.Sbb apa?? awk pikir la balik.Apa wak ckp kat kita.Kita ni bini wak tau.Bukan kwan pompuan wak tau.Ulang sekali lagi.BINI!!! gegegegegge.Geramnya.

**penantian satu penyeksaan??**

mungkin la.Bg org lain xtau la.Tp bg aku amat

seksa sekali.Kalau boleh dalam idup ni nak
berterusan ja.Xmau ada penantian.Perit gt
menanti satu penantian tanpa pasti.
BIla??
mengapa??apa silapnya??tp bagaimana.Sudah
cuba sedaya upaya.Tp nasib tidak menyebelahi aku.Rasa sunyi menyelubunyi idup ini.
Tanpa
riuh rendah suara anak2..tiada tawa tangis.Tiada segalanya2.Sampai bila harus aku menanti??

Monday, April 6, 2009

** @ku Dolu2**

zaman dulu2...kan.Pic pon xclear la.Ni pon aku snap balik kat gmbar.Sesaja smlm belek2 album sekolah dulu nak gelak balik pow ada.hakahaajk.

ni xtau bapa bulan

dalam pantang

3thun laa

6thun la...awuwww tercekci sikit.

ni abg kepada aku.Kira atas pd aku la.Umur dia 26thun.Dah bapa thun aku xjumpa dia.N aku xtau dia stay mn..sama ada jln TAR..@ kat memana yg pasti aku ingin tau.




Sunday, April 5, 2009

**jom2**

sabtu aku pi pntai merdeka....not bad la skrg ni kan.Chalet pon dh renovet lain.Bukan cm dulu...tgk pon xlalu nk check in.Kekekekekkke.Gerai2 pon tgh renovet lain.Yer la tempat istirehat kena la bg cantek2 kan.Ini tidak buat alabalai ja.jom view pic2 akt bwah...malas la nak coret2....huuhuhuhuh.Hari kemalasan melanda kat diri aku.



tuan empunya blog....makin gemok lagi




ada kuda....tp kuda pon dah kemereh cm xcukup zat




pulau dayang bunting kot xsilap aku


byk kenangan ni pntai merdeka.dulu ms sekolah dating kat sni la.kekekkeekkek.Tp bukan ngn laki aku.tp ngn bf yg lepas.Aku lagi suka air terjun dr pntai.Mandi pon sebab xtahan dolat tgk air jernih ja pantai.To kengkwan...kalau fazrin xyah la aku promot..mesti dia selalu dating tempat neh...wakkakaka.To eja.reez,nina.ifah.lizeee...jom2 kita jejlan sni plak







Thursday, April 2, 2009

**kawasan panaz**

panaz!!!!...isu panas skrg neh..tercatat sejarah dlm SPR kali ini..pencalonan terbyk..15 pencalonan...adeuhhhh.Yg mana satu pilih kalbu??....allalallalal kena gumbira2 neh nak pilih.Adun bukit selambau...wauuuuu!!! meriah beb kg aku...aku pon xpenah tgk org xhenti2 kat kedai2 deretan...nti aku snap pic yer.Smlm balik kg xsempat nak pic2 sana -sini.Tp dan jagk aku rembat tikar buluh.ekekekekke.Mak aku satu aku satu.Xsabor2 aku nak balik kg ngundi neh....ye ye..balik kg..ohohoh balik kg. 15 wehhh!!! ramai gila aku nak kena pilih neh...tp yg mn satu ekk...?? lambang bermcm2.Aku xtau apa motif duwang letak lambang cm tuh.

kapal terbang!! nak bwa satu kg ker nek kapal terbang


mesti nak beri tepon umah setiap org kg...ekekkek

nak binakan kolam2 ikan terbesar???

kemudahan untuk anak2 ker sekolah tanpa byar tambang bas???bapa saudara xbf aku neh


mesti nak buat projek ayam kg besar2an

pupukkan minat membaca untuk ilmu pengtehuan



??? xtau sbb apa payung

ingin kan keadilan,kedamaian

ni msuk paper..berikan basikal untuk pelajar?? apa motifnya

menepati masa

tok misai gelarannya...tp lambang kepala rimau...aawwwww

menegakkan kebenaran ajaran islam

kerusi???cm malas ja nak buat keja

sentiasa berhati2 kunci rumah sebleum kuar

projek kelapa sawit??betul ker??

salah ker..aku buat teks cm tuh ekk??xkot...harap2 xla ekk...aku perlu balik ngundi demi tanah air ku. Tp ahhhhh!! penin2 yg manu satu aku perlu pilih??

zasssssss..help2....help2










Wednesday, April 1, 2009

** april fool**


hari pertama ni bulan april.Yuhuuuuuuuuuuuu!!! Pgi td aku xda apa2 pon yg dikenakan.Cuma smlm ade la....TxxxxT...wakakakkaak.Kira april fool jgak la.hakahakkahak.Lagi sebulan ja nak happy annervesery aku yg pertama....ye hah!!...bestnya...diam bising diam bising..gduh apa lebih kurang dah dekat sethun aku kwen kan...jap aje.Adusss ms ni cepat benar berlalu.Still berdua lagi...bila la nak bertiganya....ada la mulut2 yg xleh sekat tuh...asyik tnya jerk bila nak ada ank ni.Bukannya aku xnak cik kak oits....mslh lom rezeki aku lagi.Insyallah klau ada ni sethun sorang aku nak tau...kekekkeke(mampu ka aku jaga??..bg mampu jagk)ermmmm...apa2 pon kowang berdoa yer tuk aku...k cawwww zasssssssssss

Sunday, March 29, 2009

**yg di sayangi**

Kasih sayang aku dirampas dgn si jantan ni...xguna betul.Laki aku asl balik keja jerk g cari kuceng jantan dia la.Nama dia Id..Ni betul2 byk ngada2 nya berbanding kuceng2 yg lain.Di sebabkan beliau jantan la byk dpt kasih syng dr ahli2 umah aku.X suka2.Suka sepahkan paper2 yg siap dibaca..dan suka cari pasal.Xsuka tau.

buat muka ngada2 bila aku cibuk snap pic dia

tinga capang.Tp lagak bagai digilai oleh kuceng2 betina.Ni pon anak kuceng lagi tp miang dia mengalah kuceng jantan tua. Kekadang curi isap nenen lagi ngn mak dia..kalau maknya balik ker umah la.Sbb maknya telah membawa diri ke umah jiran aku...ahiks.Sip2 beras aku.


dan ada lagi sekor sebenarnya.Namanya KIN.Tp dia sakit skrg ni.Makan xlalu jalan pon dah meleweh jerk kaki dia.Sowi Kin tuan mu xada piteh nak bawa g klinik.Kin byk menyendiri skrg ni.Suka bawa diri ke almari di luar umah aku.Cian dia.

**minggu melahirkan anak**

aksi pertama


memperkenalkan....yeeehah...kuceng2 peneman aku di kala bersendirian di rumah.Yg ini di panggil kakak.Xtau kenapa dan kenapa di panggil sebegitu.Sbb sebelum aku kwen lagi dia dah di lahirkan ibunya di rumah yg aku menetap skrg ni la.Seekor kuceng yg pendiam...dan suka di belai..ahaks.Baby yg berusia seminggu.Lom buka mata lagi.Comey2..geram aku


aksi manja2 pelok tangan kakak.Yg lagi sekor atas pewot mak dia.


ni isap nenen maknya dan pewot kenyang lagi montel

aksi kedua

yg ini di panggil TAM...dan disebab kan dia itam...itu la namanya.4 ekor tuh...anak sulung.Baby berusia 5 ari.Kecil2 jerk anak dia..sbb maknya ni anak kuceng lagi.Tp disebabkan musim mengawan kemarau lepas...hah xtersimpan napsunya...wakakakak.Tuan dia jerk lom ada2 lagi :(


pic aku snap xbapa clear sbb sambil baring2

yg ini memang lucu...see2 yg kaler itam tuh dan belang tuh...berebut nenen mak dia..siap tolak2 kpala ngn tajang2 kaki...huuhuhuh lawak tul..

ni time masa dah berjaya dapatkan nenen

yg sekor dah kekenyangan..2 lagi still isap..xmalu tul



aksi ketiga

yg ini BUBU.Sbb bulu dia gebu.ahiks.....2 ekor anak dia.Mak putih sekali kuar itam ngn oren daaa.Baby dia berusia 2 ari.Gemok2 anak dia.Tgk mak dia dah ler.Gemok badan dia.U see tuan yg jaga ler.kekekeeke.Aku xbapa suka sgt ngn BUBU ni...ngada lebih.Asyik bunyi ja.Kenyang pon bunyi lapar pon bunyi.Aku lempang kang.Dah selalu kena jentik tinga ngn aku.Sbb dah ajar byk kali pon xfaham2 jgak..ngok tul lol.


si oren dah dapat nenennya...yg si itam masih mencari2 sbb xreti apa lagi...nama pon 2 ari lg kan


tercari2 lagi

Bubu ngn aksi terkangkang dia.Tu la sikap si bubu ni.Pewot kenyang tido ngn terkangkang la dia.Ank isap nenen pon nak kangkang jgak.Hishhhh xtau malu tul.Yg itam dah tepenyik di pijak ngn si oren