Wednesday, December 31, 2008

*personaliti melalui tarikh lahir**

Aku ambik ogos jerk la sbb aku lahir bulan 8..laki aku pon 8...so 8 ler...kekekeke

OGOS

Suka berlawak, mudah tertawan kepadanya, sopan-santun dan caring terhadap orang lain, berani dah tidak tahu takut, orangnya agak tegas dan bersifat kepimpinan, pandai pujuk orang lain, terlalu pemurah dan bersikap ego, nilai harga diri yang sangat tinggi, dahagakan pujian, semangat juang yang luarbiasa, cepat marah dan mudah mengamuk, mudah marah apabila cakapnya dilawan, sangat cemburu, daya pemerhatian yang tajam dan teliti, cepat berfikir, fikiran yang berdikari, suka memimpin dan dipimpin, sifat suka berangan, berbakat dalam seni lukis, hiburan dan silat, sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk, cepat apabila ditimpa penyakit, belajar untuk relax, sikap kelam-kabut, romantik, pengasih, penyayang, suka mencari kawan.

**kenangan**


ni ja kenangan yg tinggal....tp aku xleh simpan
sbb mak aku ckp benda kita sayang kena bg kat
org..so aku sedekahkan kt adik ipar aku coz dia
pon pegnan.Ni susu anmum n ada lagi aku beli
sebelum kejadian.semua tetap dlm kenangan.

Tuesday, December 30, 2008

**Peritkan**

ermmm...peritkan nak lalui segalanya.Trasa semua ini punah.Tapi aku harus tabahkan hati kuatkan semangat...(sperti kwanku berkata"memang perit bila org yg disayangi meninggalkan kita selamanya") adusss seperti dunia aku gelap seketika.Tapi aku bersyukur TUHAN memberikan aku sedikit merasanya menjadi seorg ibu yg menggendongkan bayinya.Mungkin ini takdirnya....walaupon aku tidak sempat melihatnya tp pasti dia menunggu aku di syurga kelak.Ya Allah..aku perlu terus kan hidup ini.Berikan lah aku kekuatan ini Ya Allah.Sesungguhnya aku ingin menjaganya tp Allah lg sayangkan dia drpd aku.Segalanya aku manjaga sepenuh kasih sayang aku dan suami,tetapi apa kan daya aku untuk menidakkan ketentuan illahi ini.Mungkin baru bg org lain,tp bg aku apa yg dikendong trasa begitu lama dan aku dpt merasai begitunya perit melahirkan seorg bayi.Aku dpt rasakan semua ini.Ternyata perit sgt..trasa kalau ditakdirkan Tuhan ingin megambil nyawa biar aku...aku yg rela menyerahnya dprd biarkan dia meninggalkan aku.Aku snggup biarkan dia idup tanpa aku disisinya.Tp segala nya punah dan amat perit bg aku untuk tempuh segalanya.

Wednesday, December 17, 2008

**tali pinggang belakang**

Wajibkah pemasangan tali pinggang belakang ni??Adakah memberi kesannya jika berlaku kemalangan akan menjamin nyawa penumpang di belakang?Sebenarnya bukan aku protes ngn pemintaan kerajaan ni.
Maslahnya keta aku pon belum dipasang lagi.Yer la keta kancik taun 2000.mana ada mende ni semua.Adusss semua tuh duit.Dah ler ujung2 tahun ni.Mcm2 jerk hal.Besok aku balik kg nak tukar ebsober keta.Mana xdi tukar asl tejun lopak cm tejun gaung.kedegangggggggg!!
Yer la dh cerdik pndai tukar spring sport hah ambik aku.Padam muka!!.Nak lowet(btul x ejaan aku) konon nak bg cantek ambik sekali tukar hah...hakahakahk.Xper la nti ako bodet bos tgk dpt bonus x...kalau dapat leh jerk pasang tali pinggang blkg tuh.

P/s:kepada sesiapa yg tahu di mana kedai aksoseri yg di area Sg petani yg murah untuk pemasangan tali tuh tlg bg tau aku...terutama an2...plssss ya

Tuesday, December 16, 2008

**xtiviti**

arini balik keja aku g spital,tgk anak buah aku.Dah 16 ari kat wad,cian tgk dia.Kena opret dlm 15cm cm tuh.Cian betul tgk dia...dah kat seminngu xleh mkn.Dia kena apendik sblm ni n dah opret dah.Tp bru2 ni msuk wad plak coz apa yg di jamah xleh nak telan.Rupanya usus dia cm belipat.Aku xbapa rapat sgt ngn anak buah sebelh ni.Yer la duwang pon dah besar2.Ank buah aku yg sulong pon dah 21thn.Hishhhh dah tua rupanya aku neh.Hah lepas g spital aku g the store plak.G brng yg hubby aku pesan.Wahh mkn modal rm 1.90.Kena claim balik neh.Then pewot dah munyi2 dah lagu dangdut,gerak g SABAI,kedai yg aku selalu g mkn kat situ.Nak mkn nasi xlalu,belasah chiken chop la.Boleh mkn ler kat situ.Drpd aku mkn kt restoran yg satu tuh(nm dirahsiakan) ya ampun..aku dah senarai itam dah memang xsedap lansung.Aku ni bukannya cerewat pasal mkn tp dah betul dia msak xsedap.Mungkin xkena ngn selera aku kot kedai tuh.Jam pon dah kul 7lbih pastu akak aku g sendayu tinggi plak,beli ubat.Hishh cibuk nak kurus jerk.Melantak tetap sama.Suami akak aku cibuk col sruh balik wal..bukannya apa keta park tepi jln.Dulu keta tuh penah ilang n dlm kes lagi,nasib la jumpa balik.Sbb tuh akak aku skrg berhati2 jerk klau nak kemana2.Pas antar dia ke keta aku pon blah balik.jam kat tgn kul 9mlm dh.Balik umah mandi solat,,kemas bju pastu layan tv jap...tido.kekekekeke

cawwww

Sunday, December 14, 2008

**INi adalah org yg telah wujud dlm cinta aku**


ni cinta ketiga aku


ni mohd farid yg telah menipu aku


ini petama berkahwin atas kehendak datuknya

igin tahu:Yg mana kowang rasa yg paling baik dan memahami

**kawan aku tunang**

smlm g umah kwan aku,dia tunang...27hb neh sepupu aku plak tunang....adesss beku otak aku nak bikin hantaran apa.Tgk ler dulu kalau rajin aku buat ler apa2 yg patut janji aku bg..kekkekeke


merah makngah kaler bju dia pakai



tahniah nya siti hajar(jat)

Saturday, December 13, 2008

**sumbonk ker aku**

aisehhhman...ada ker nina patut ckp aku sombunk...Ptut ker?? ermmm...apa2 pon whatever la.Aku xnak komen panjang lebar terpulang pd individu itu nk nilai aku cmner.Tetapi hakikatnya aku msih org yg sama xpenah berubah walau sekelip mata pon.Aku pon dah xtau nak ckp apa2 hal semua ni.Sbb kang aku membebel ada org ckp di belakang...so lebih baik aku no komen...

p/s:kepada kengkwan aku sekalian di dunia ini..ketahuilah saya bernama Rozian Binti Aziz @ isin_0108 tidak penah sesekali berubah @ sumbung dgn kalian semua ok...Harap fahami!!!

Wednesday, December 10, 2008

**tag..dari re___ez**

Bekas kekasih saya...Mohd Farid bin Nayan..sy benci kamu!!

Saya sedang mendengar... hotfm,hari2 layan canel tuh

Mungkin saya patut...dgr ckp mak supaya xbercinta dgn farid

Saya suka belajar...mengait dan menjahit...tp xpnh sungguh2 cm emak sy

Sahabat baik saya...seventhseconrd,dak jiwang,dulu dia pengubat segalanya tp skrg telah diamkan diri

Saya tak faham...cstmer selalu dtg merungut knpa ins nek harga...g la tnye org atasan

Saya kehilangan...cincin adiah dari mak sempena hari pertunangan saya(tp emak xtau hal ni)

Ramai yang berkata...macam2 hal...cuba lepak kedai kopi topik cm2 dgr

Makna nama saya...xtau knpa mak ngn ayah letak,tp semua adik bradik pangkal mula huruf R

Cinta itu...buta,sbb cinta mana ada mata..cuma manusia saja yg dapat merasai bila di lamun cinta

Disuatu tempat bernama...lumut(byk sgt kenangan cinta di sana)

Saya akan cuba...menjadi seorg ibu dan isteri yg baik kepada suami...ekkekeke

Makna "selamanya"...Kalau boleh nak idup di dunia ini selamanya

Handphone saya...v3i..dh 2thun guna asik cas bateri jerk cepat kong lol

Saya paling meluat...pompuan ngada2 depan org walaupon dgn husband nya...menci tau!!

Bila saya bangun dari tidur...mesti tgk org sebelah ada ker x...kalau xda cepat2
capai telepon...col tnya kat mana


Party adalah...buang masa

Haiwan yang paling cute adalah...hamster ms sek dulu...mak ngn ayah belikan siap branak lagi

Peringkat umur yang paling menyeronokkan adalah...5thn,dh start g tadika nek basikal,bestnya ayah trut nek moto kat blkg smpai sekolah...dan berlarutan smpai umur 10thun

Hari ini saya rasa sangat tension...sbb baru start keja(10/12)cstmer maki hamun ckp lebih kurang....sabo jerk la

Malam ini saya akan cuba...berdoa suapay esok sya masih bernyawa
Saya betul2 inginkan...kebahgiaan


Bila tengok muka kat cermin pagi tadi...senyum pastu sikat rambut buat tocang then sepit rambut depan

Shopping kompleks...adalah tempat untuk sy pegi beli baju jika ada sales shj

Makanan segera biasanya...manggie cup sentiasa ada kat opis ni....tp skrg dah abis

Ayat2 terakhir pada orang..."abg ayg dh nak pi keja,bangun wal tau pastu terus siyom tgn"kekekekekekek

Wednesday, December 3, 2008

** mood**

samekom.....

wah lama gila aku godeh2 blog neh...bukan apa tahap kemalasan melanda diri aku...mula la mood aku tetiba xmenentu.Ya la mn ngn demam,keja lagi...adusssss,fenin.Seharian kt opis ni aku byk tido ja dr buat keja,tah la apa penyakitnya pon aku xtau.Nak kata bfast ambik berat2 xde pon.Oti cream creaker ngn holick panas...celup2 makan.Tu jerk la yg aku bfast hari2.Tapi maslhnya...xsmpai 2 jam mata aku dh layu...Siap lentok2 lagi.Nasib la ada bantal kecik buat tadahan pale aku....kihkihkihkih.Kalau ada katil kan lagi best....((eloo kak nak keja ka nak tdo)).Kekadang tahap mengantok aku mengalahkan org keja 24jam.Xtahu knpa...kang jadi satu penyakit...hah lagi susah ni.Adussss minta2 la jgn...dh ler dlm keadaan cmni neh.Harap semua cihat.Bukannya ape maklum la org dlm keadaan cmni neh,mood memacam.Ada leh kena meroyan ker.??? nak tau la jgak kan....eerrmmmm
k chawwwwni ler oti ngn bantal bucuk aku

Tuesday, December 2, 2008

**burung**


huuhuhuh....nampak kan ape??



ni sama jgak...kan...kan

bukannya apa hari2 aku datang keja..pasti nmpak tokey cina ni bg burung makan.Byk lagi ni.NI baru separuh sebab tepi jalan keta lalu lalang,bertempiaran ler burung terbang.Cina tuh buka kedai beras....mau burung merpati tuh banyak...Pastu seberang jalan nu sana plak tokong hindu.Tempat tdo burung2 tuh ler...kekkekeke

Sunday, November 16, 2008

**dulu Lain Skrg LAin**

kekekkeke....msuk keja pagi tdik kalut jerk ninjau blog kwan2.Tmbah2 fazrin.....kelakar tul...tingat ms zaman dulu2.Time sekolah dulu ler.Lebih kurang jerk sama ngn kisah aku.TIme rehat dok tepi parit gosok gigi ngn cawan satu,kaler warna warni...wakakkakaka.Tmbah2 time makan dulu.PUnya la murah.Berbeza ngn zaman skrg,sehari dah 5inggit.Aku g sekolah dulu bwa singgit ja.Siap boleh simpan duit kutu lagi...huhuuhuhu.Sehari 5kupang.Aku ler kepala hari2 minta duit.

Kalau boleh nak ja idup cm zaman dulu2.Boleh jimat wooo...

k la cawwwww

Wednesday, November 12, 2008

**sepi**

Sepi by yuni sahara

Sepi hati terjadi lagi
Mungkin sampai mati aku sepi
Biar senyum hadir di hariku
Namun ini hanya ada di bibir
Di bibir saja

Aku ini yang bisa mengerti
Walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban di hidupku
Biarkan saja biar saja
Hanya ku yang tahu

Sejarah cinta dan hidupku
Penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
Untuk tetap kuberdiri
Oh! ada saatnya kubicara
Bila hatiku t'lah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
Aku tetap diam

Love Letterto eja...i like's this song





Tuesday, November 11, 2008

**Ntah**

ni la kalau tahap bosan tahap gaban menguasai diri.Hypnoticrasa fenin2 jerk.Emosi tah keruan ler Way Too Happy ..hakahakahak.Bosannya 2 3 days neh xtau nak bat keja apa. Gardening nak tanam pokok munge malas ler.Kang xpasal2 ja tebantut tumbesarannya.Aleh2 aku plak makin besar Big Hug uhuhuhuhuh.Tp skrg pon makin lebar jerk. Step Aerobics nak senaman?? huhhhhh lagi ler malas skrg.KOmpen ler nti makin tembam aku.Kalau itu ini semunya malas.Aleh hubby aku cri len.HaH!! cri len?? ni kena Loser ni.Cewah siap warning kat hubby plak.Klau diri sndiri xjaga.huhuhuhu...apa2 jerk la mals nak pkir ler Question Mark apa2 pon..k ler

cawwwwwwwww





Monday, November 10, 2008

**dLM mc LAgi**

arini aku kena gagahkan diri jgak,yer la kedai dah 2 day off.ermmm..Ikutkan mc aku smpai 24/11 neh...lama tul.Xmampu aku rest lelama tp buat ms sekarang aku kena berhati2.Ari ahad aku xdtg keja,yer la g melepak kat spital hah padan muka kena jgak stay 1 night.Adessss dh ler sejuk bilik yg aku tido balik umah terus demam.Batuk2 pon xilang lagi.Rasa cm serik ja nak tinggal kat spital.Satu mlm pon dah rasa cm sebulan aku tinggal.

doc nasihatkan aku supaya rest se rest nyer. Mak aiii....abis sapa la nak keja tempat aku,bru 2 months aku kendong pewot neh dah dpt mc smpai 24 neh...abis kalau aku branak nti sapa la nak jga kedai nh..Adussss
susah jgak kalau keja cm aku neh.Yg dlm ni pon aku kena jgak jgak.Arituh ingat dah xde rezeki...but alhamdulillah.Still selamat lagi.Cuma terancam untuk gugur saja....pala hotak dh mula la pikir cm2.Tambah2 hubby aku,dh nangis dah bila tgk darah trun.Sapa xsyngkan...fisrt plak tuh.

24/11 neh kena g spital sekalik lagi.Scan tuk dpt kepastian samaada baby neh betul2 ok ker x.KAlau ada rezeki ada la,kalau xda aku kena terima seadanya.Buat ms skrg aku xmau pkir cm2 sgt pasal dlm pewot neh,after scan nti bru aku nak pikirkan segalanya untuk dia.HArap2 apa yg aku inginkan ni menyebelahi aku.....amin

cawwwwwwwwww

Thursday, November 6, 2008

**Sepi**tenSIon**Bulan bAru**

sunyi sepi ja minggu neh,ye la tenet prob.Nak buat keja pon dah malas.Hah urat (baloq)ermm apa ni org panggil??apa2 ja la.DAh nama pon malas kan.Apa lagi aku,ambik peluang ler.Hari2 asyik tdo jerk.Sampai temimpi2.Ada ari tuh aku termimpi ada org bg salam...walhal cstmer kat luar dtg nak beli ins n bagi salam.Malu lol...uhuhuhu.Adik tuh siap tnya nak jual ker x ins neh kak....aku slamber jerk jwab tgk ler kalau rajin...waakkakka.Nmoak sgt aku mamun

Kekadang bengang jgak aku ngn TELEKOM neh,yer la kalau lewat bayar jerk dah smpai notis,pastu sebis xpenah baik.Dlm sebulan tuh mesti ada 2 kali nyer prob.Xrosak wayar fon rosak streamyx.Menci tul aku.Kalau aku dial 100 hah mau aku komplen siap2.Menyusahkan org jerk.

wahh...sekarang dah bulan sebelas,bulan depan raye plak.adessss penat2 cmni.Xsempat nak kampoi duit lol.Mcm air jer kuar duit neh.Skarang aku dah kemut sikit duit aku...huhuuhu
Kemut2 pon abis jgak,ye la mkn minum,minyak keta lagi...aduh2...belanja dapur sruh duwang plak ler kuar duit.Asyik aku ngn hubby jerk.Pewot 2 3 org nak mkn,pndai2 arr.Aku senang jerk kalau dah rasa kedekut sgt,aku beli bungkus aku sorang jerk..ahiks kejam tul aku neh.Tapi xper biar duwang memahami sikit,bila sorang jerk asyik kuar duit.Mati arr cmni tokey balak pon lari.uhuhuhuhu...Kekadang bosan jgak,idup berkongsi reramai neh.Sakit ati jgak bila tgk asyik dok rileks jerk.Kalau aku buat cmtu hah pndai plak tarik2 muka tarik2 hidung...huhuhuhu.Tapi xper start bulan baru ni,kowang pndai2 ler cari mkn minum yer...wahai adik2 ipar ku sekelian.Kakak mu sudah bosan idup nak menangggung kalian.Pandai2 ler cari bekalan makanan...jgn smpai mencurik sudah yerk...uuhuhuh

k cawwwww.....

Wednesday, November 5, 2008

**Phone Sex**

nak tnya kowang semua la yer...perlu kah sebuah percintaan jarak jauh(pjj) perlu ada nyer phone sex@ dalam sebuah perhubungan percintaan.( tul ker soklan aku neh...wakakakak)



maklum la,memasing dok jauh,then lagi bape bulan nak tawen,pastu ade plak phone sex...yekkkkk!! x suka2.sakit jerk tinge aku dengar nya.Bukan jeles ka apa.Tah rasa cm xmanis jerk.Menci tul aku,Kalau lelaki len ler.Ni pompuan!!! adessss.Tak xda prasaan malu ker??rasa cm nak tego jerk.Susah ler idup aku neh...



kalau kowang,cmna nak tego ker x perbuatan tuh.Sebenarnya aku malu ler ngn sikap dia tuh.Cover la sikit dlm umah tuh ade sapa.Aku dah tawen,adik lelaki dia lagi.X malu ker...
ermmmm

komen2 jap


Tuesday, October 28, 2008

**Orang keTiGA**

ermmm...assalamualaikum.Wah jap jerk dah nak abis bulan syawal.Rasa cm xpuas ja nak beraya,tp bulan 12 kan dah nak raya..eisehhh!!jap sangat.Raya haji neh turn umah aku lak...ye ye ye...best2.Cm bebudak ngalah ank kak aku.Nak tau knpa aku tulis org ke3.Hubby aku la,ada org ketiga dah,bru kwen dah tunjuk belang....ermmm menci la.Tapi aku x seharusnya cemburu buta.Kena tnya betul2 ,knpa dah xsayangkan aku lgi ker??sbb dah ada org ke3.Dia ckp xla.Tp knpa org ke3.Yer la...skrg ni kalau dia ada pasti dia suka dgr berita gembira dari aku dan hubby.
Nk tahu!! sapa yg penting dlm idup dia selain aku?...arwah emaknya..dia la org ke3 dlm hubungan aku skrg ngn hubby.Pasti aku akan tnya kat hubby.Ada org lain ker dlm idup dia.Pasti jwapan ADA. Pastu mula muncung2 mulut.Hah nak jd la bunga2 nak gduh.Yer la bini mana xcemburu dek nonnn..Bg hubby aku arwah emaknya adalah segalanya dlm idup dia.Walaupun aku telah menggantikan tempat arwah emaknya.Tp dia tetap kata...Emaknya ada segala-galanya.Walau pon tidak cukup belaian kasih sayang,sesungguhnya aku ingin berikan segala nya pada hubby aku.Sekarang dah 11 thn arwah emak mentua aku pergi mengadap illahi.Semoga rohnya dicuhcuri rahmat keatasnya....amin

al-fatihah kpd arwah emak.abah mentua dan adik ipar aku

Sunday, October 26, 2008

LovE

loVE

Setiap mahluk pasti ada pasangannya.Dan ini pasangan aku....hahahah.Cinta tanpa diundang dan akhirnya sah bergelar isteri kepadanya.ermm..knpanya??Mungkn ini jodoh aku drpd ALLAH SWT.dan kini aku pasrah jika benar ini apa yg kau berikan adalah tepat dlm idup aku.Aku harus cuba lakukan yg terbaik.Kalau ini sudah suratan dlm idup aku,Insyaallah aku akan menjaganya...amin

Thursday, October 23, 2008

Hot FM - Lebih Hangat Daripada Biasa


Wednesday, October 22, 2008

**bAru

tah apa2 blog aku,uhuhuhuhu .Itu la disebabkan dah telampau xde keja,dr smlm aku syik tukar jerk layout blog aku.Dan arini bru ini yg jd.Tp tgk ler tah pa per kan.Cam bebudak plak.hikhikhi.Tak per2,janji aku suka....horeyyy!!.Xde apa yg menarik 2 3 menjak ni,tp dlm hati ku terlalu gumbira.Gumbira smpai x terkata-kata.Sbb tuh aku naip jerk,yer la kalau aku berkata2 pon xde org dgr ahiks.Setiap detik dan waktu aku kira2.Siap tnda2 lagi lam kalender.Hishhh apa la aku merepek ni.....muahahahahha
k la zassssssssss

Thursday, October 16, 2008

**Masih seGAr Dlm inGatan Aku**

aku pon xtau pasal la aku hari2 yg mendatang pasti aku teringatkan dia.Nak kata aku gila bayang?? xmungkin2.Nak kata hari2 dia ada depan mata??hishhh mn ada pon yg ada kereta bederetan hingga jln jem.Itu ada la.FUhhhhhh!! muhsannya,knpa la aku jd begini.Hah ni mesti aku ikotkan hati sgt ni,ye la bila sunyi kan,cm2 la pikir benda2 yg lepas.Ye la,kalau xnak pikir mesti nak pikir jgak.Hari tuh dia ada muncul jap sebelum aku lik kej.Lama gak ler borak ngn dia.Aleh2 jam kt tgn kul 6ptg.Hushhh keja sakan ler aku ni.walhal baik nye borak ngn dia.Bukan nak menagih simpati atau nak kan seteguk air mata kasih dr dia(tul ker aku taip neh),tp tah la rasa dunia ni aku yg punya dan tenang ja bila aku borak ngn dia.Xde penting sgt borak ngn dia yg selebihnya byk merapu jerk.Dah xnak ingat benda2 yg lepas,kalau ada jodoh ada ler yer

kenapa susah nak melupakannya walaupun sudah lama??

**Apa Mahu Mu**

"KAU BERJANJI…
YANG KAU TAK AKAN PERGI…
MANIS MULUT BERBICARA…
KAU TLAH HANCURKAN..
SEMUA YANG TERINDAH…
MENJADI DEBU BERTERBANGAN…

APA MAHU MU…
KAU MEMBUATKU…
JADI TAK MENENTU…

APA KAH SALAH KU…
HINGGA KAMU…
HANCURKAN HATI KU…
HANYA SESALAN YANG ADA…
YANG BERMAIN DALAM JIWA…
BARU KU SADARI…
CINTA MU BERACUN DALAM CINTA…
YANG KITA CIPTA…"

by maximus

....xtau knpa aku suka lagu ni

Wednesday, October 15, 2008

**pANGGIlan**

dia: assalamualaikum
aku: waalaikumussalam,ya jam di pc (2.34pm)
dia:abg dah nak g keja...ikan gulai ada,nasi pon abg dah msakkan sikit,balik nti tlg bg kucing mkan na
aku: ermmmm(adessss ni la perkara yg malas,bg mkn kucing walhal bukan kucing aku)
aku: abg!!xyah msak la arini,ayg malas la nak masak.
dia:ok,tp jgn lupa bg mkn kucing tau,abg dh nak pi keja ni,dah lewat.
aku: ok,(dlm ati mlsnya)..abg,mlm ni balik wai sikit,ayg kt umah sensorang ja tau
dia:ya la,cm biasa la abg balik na.
dia:k ayg bye,assalamualaikum
aku: waalaikumusalam w.b.t

p/s:tahu knpa aku sruh balik wai bukan sbb aku nak kongkong dia...hah kt umah hb aku ni cm2 aku dgr tp xnak la caya 100% n minta simpang malaikat 44 lor,minta la jgn bg aku jumpa2 benda yg aneh.Aku risau wehh aku tinggal sensorang jerk..ermm

**xcidenT**


  • xbape clear

  • ini pon.sbb jauh tuh

  • baru jap td hah..ms ujan lebat tetiba...dommmmmmmm
    apalgi xcident arr,mn td kat kedai kopi sebelah bising2 moto ex5 mamat tuh ilang.HIsh dah 2 kali aku dgr ni bulan lepas sekalik ex5 jgak,td jap pon ex5 jgak.Ingat cm nak sruh jerk letak pengawal satu kat pintu sebelah ni yg ke JPJ.Bukan apa cian wehh,moto baru2 lagi dah ilang.Risau gak,kalau la mto buruk aku tuh ilang,mau aku sasau sebulan dua hikhikhik.

Tuesday, October 14, 2008

** SlaH Kah??**

Mungkin panggilan aku tlh ganggu dia...tp xpa ckup hari ini n sampai bila2 aku takkan hubunginya lagi.Aku tahu diri aku n terbatas segalanya perbuatan,tp aku msih waras untuk tidak ingkari segala dosa2 itu.Untuk KAMU,jgn risau k.Aku msih tahu untuk mengawal tahap emosi n kesedaran tentang diri aku.Tp salah kah??..aku tidak ada niat n terdetik dalam hati pon untuk berlaku curang apa tah lagi menduakan cntanya.Tp knpa?Aku punya hak untuk mempunyai teman.Teman sekadar untuk bersembang bukan teman untuk suka2.Mungkin dgn cara ini lebih selesa,jika kamu inginkan. Kan??
Aku ikutapa yg kamu inginkan.Hidup aku hnya satu""masih tahu hak aku sebagai seorg isteri""

Tuesday, October 7, 2008

**A...B ...to Z

A- AVAILABLE: no lah!!....dah ade

B - BIRTHDAY: august 01/84

C - CRUSH: hhmm....got larr...sum1...crush on him since 2 years ago...woaa,lama gak ekk..??

D - DAD'S NAME: En.Aziz Bin Din

E - EASIEST PERSON TO TALK TO: my sis lohh..

F - FAVORITE BAND: Hujan....buat mse skrg

G - GUMMY BEARS OR GUMMY WORMS: erk..neither..tak sedap!yek!

H - HOMETOWN: Kedah..laaa..

I - INSTRUMENT: n/a

J - JUGGLE: nope..

K - KILLED SOMEONE: harap2 dapat balasan

L - LONGEST CAR RIDE: xsure larr....

M - MILKSHAKE FLAVOR: choc

N - NUMBER OF SIBLINGS: 8

O - ONE WISH: ingin idup berbahgia selamanya

P - PERSON WHO CALLED ME LAST: xde

Q- Quickie: ape yg quickie?

R - REASON TO SMILE: setiap masa walau pon hati terluka

S - SONG YOU LAST HEARD: Bubbly...!! "...wherever u go..." ;)

T - TIME YOU WOKE UP:7.30 set time

U - UNKNOWN FACT ABOUT ME: a bit ganazz but reasonable when it comes to children..that's y i dream of becoming

V - VEGETABLE YOU HATE: peria...yeeaarrkkk...pahitt..!!

W - WORST HABIT: menghabiskan duit..

X - X-RAYS YOU'VE HAD: xpenah pon...xray sndirik leh x

Y - YOUR NUMBER OF CONTACTS ON MYSPACE: xde myspace

Z- ZODIAC SIGN: **Loe**

Saturday, October 4, 2008

** pIc beRamai2**


besor benar kan aku skrg..hakahakah

ni la akak aku sorang jer ngn ank dia yg sulung(nur yusriena)

sebelah ayah aku tuh adik mak aku n bju ijou tuh ank dia

ni abg aku yg sulung dgn ank2 dia(mak no 1)

ni pon abg aku yg sulung(ni satu mak ngn aku)

ni ramai lol

ni tgh ari raya petama(aku lum balik lg ms tuh)

mak n ayah yg ku cintai

** pic raya**


huuhuhhu layan jap akak sorang ni


sebenar nye nk tunjuk hasil jahitan manik kt hujung lengan bju aku tuh
tp xbape clear loll

**Selamat Hri Raya**

assalamualaikum wbt..........

pertama sekali aku nak nyusun sepuluh jari memohon ampon dan maaf.jika aku byk terkasar bahse atau lebih kurang..maafkan aku.Bru arini aku sempat jengah blog ni..yer la sehari sebelum raya aku dh start coti,kat umah mn ade laptop.Then arini aku start keja bru ler leh jenguk2 jap.Raya tahun ni aku xbrape best..di sbbkan masalah toot...biase la..ahikikhik.Tahun ni byak beraya ke umah sedara marah.Yer la setahun sekalik jerk nak pegi,ni pon nasib raya kalau x.Xtau la bila nak pegi kan.To ejak...jgn sedey2...hehehehe idup mesti appy,aku pon appy jerk.Smlm kat umah buat open house,adesss letih ler.Tp xsempat nak snap pic2.Tuh yg geram tuh.ermmmm ape la nasib ku....(huhuhuhu)sudah2 dh melalut ni. k yer




zasssssssssssss

Tuesday, September 23, 2008

MY TAGGED

WHO??

Who Was The Last Person You Talked To? MOM

Who Was Your Last Kiss? org sebelah bila tdo..kekekek

Who Knows The Most About You? my sister lo

Who Can Make You Laugh No Matter What? seventh_secornd...tp dh lama xborak ngn dia

Who Can You Always Count On?kengkwan

Who Has Your Heart? biar la rahsia

Who Is or Was Your Favorite Teacher In School? Cikgu Zawiyah,wlaupon mulut becok

Who Is Your Best Friend(s)? ramai2...

Who Loves You? Family n friends



The What’s

What Is Your Favorite Song At The Moment? Lagu sedey

What Are You Looking Forward To?masa depan

What Is Your Favorite Color? putih..putih kan suci dan besih

What Is Your Favorite Smell? MAc

What Is Your Favorite Movie? xminat

What Makes You Mad? Hypocrites n bangga sombong

What Kind Of Phone Do You Have? sony ericson

What Was The Last Song You Listened To? Apa mahu mu...maksima

Wednesday, September 17, 2008

**Salam AidilFitri**


CommentEstate.com: Click Here To Get One
Naruto Wallpaper - Chicken Recipes - Funny Stuff - Computer Geeks

**mEMILIH teMAN**


CommentEstate.com: Click Here To Get One
Naruto Wallpaper - Chicken Recipes - Funny Stuff - Computer Geeks

Sunday, September 14, 2008

**lBih baik Berdiam**

Diam...lbih baik kan dr aku berkata2.Nti kalau terslah ckp jd mende len plak.Bukan senang nak jaga ati manusia.cm2 ragam..adusssss fenin2 aku.Yer la !! aku ni bukan nya sempurna di mata org.Byak kesilapan yg aku buat.Aku xnak disebabkan kata2 buruk padahnya.So!! lebih baik aku berdiam....kan senang cm tuh.Sekarang xyah susah2 pikirkan..kan..kan.Maybe xsempurna idup bila jd cmgini.Aku xminta wehh!!! xminta pon.Tp tuh la susah nak aku ungkapkan...biar..biar waktu yg menentukan segalanya.Ari2 yg mendatanag biar dgn keredhaan drpdNYA.Susah kan nak memuaskan hati org.knpa ya??Selalu aku pkirkan...cmner org xmemahami keadaan aku,sedangkan aku boleh.Errmmm...mungkin aku ni gilak kot...hhehhehe.Ape jerk labu....zassssssssssssss.
p/s=ingin rasa diri ini dihargai

Tuesday, September 9, 2008

** Ayah & maK**




ayah dan ibu.......hukhkhuk....rindu sgt kat mereka berdua.Adessss dah nak raya ni...lgi bertmbah la kerinduan aku.Masakan mak ngn ayah....pergghhh sedap xterkata. Dan susah hendak di kata ...kekekek.Raya tahun pertama xdpt aku sambut ngn mereka,sbb aku punya keluarga dan hb perlu beraya di umahnya tahun ni.Sbb perlu menziarahi pusara abah,mak dan adiik...semoga allah mencucuhri rahmat keatas hambanya.amin..maybe sedey terlalu byak bg family hb...sbb org yg di sayangi xda..Aku pon trut bersimpati.Bg aku...aku xpnah sia2 idup aku untuk bersama ngn ayah n mak.Tp masa xmnginzinkan.Dan akan aku cuba sedaya upaya untuk pulang dlm waktu terdekat.Tingin nak mkn nasi kerabu mak masak.huhuhuhu...byk ulam2 dlm nasi tuh,letak ikan masin ngn kerisik n bwang.Adesss lapo2..Cian mak ..berbuka posa ngn cucu 2 org yg nakal.Kakak xdpt balik ari2,cibuk ngn tugasan dia.Ayah di kl,cibuk menjaga peniagaan abg aku...adess betapa sayu ja ati mak.Aku tahu cmna mak rasa..sbb org skrg seorg isteri.Aku dpt rs bagaimana bila tiada org yg tercinta di sisi.Hari2 mak aku di temani dgn keriuhan 2 org puteri kakak aku.Ayah pon dh lama xbalik kg,kalau kt kg dia masak pasti aku akan balik.susah cmner pon pasti aku akan balik.Tambahan masak (daging masak asam)..aduss menyentap.Terasa mcm smlm jerk dia msak kt aku.huhuuhhu..Raya ni dia mesti balik.cmner pon nak sruh dia balik jgak,bkin rendang.Ayah ku kan rajin.Acehh...bodet konon.Mak mesti cibuk kan? cibuk siapkan bju raya yg di tempah.Mak (cheq)pggln org kedah,minta maaf xdpt tlg mak jait tahun ni.sayu jerk ati aku....adesss kena stop ni

bye

Monday, September 8, 2008

**riNdu Kamu**

beribu bintang di langit kini menghilang,kemana??? tah,pasti menuju ke destinasi tanpa arah.Izinkan aku mencuri khayalan mu sebentar untuk memberi kekuatan untuk diri aku berjuang....dan terus berjuang.Maafkan aku andai menganggu seharian tugasan mu,tatkala langit kian mendung pasti aku memikirkan tentang diri mu
ke mana? di mana? bagaimana? dan mengapa? aku dan kau perlu idup sebegini.Masing2 idup dalam kepuraan semata2.Mengapa??Sudah puas aku berkorban knpa tidak kau korban untuk aku.Knpa??tak sanggup?? idup dgn aku dalam keadaan begini.Biar pon jalan yg kita plih amat perit tp ketahui lah.Hati aku lgi amat perit bila diri dan cinta aku di tolak.Di tolak hnya kerana xsanggup melihat idup aku dalam kepayahan,sebagaimana kau idup dlm kepayahan.Ketahui lah,skrg aku ingin sgt menatap wajah.dudk berdua berbincang.Jika aku tidak ada lgi dalam idup itu tipu!!..aku xpercayakan kata2 kau.Banyak suka duka kita berkongsi,knpa dalam sekelip mata kau boleh berubah.Aku dan semua yg terluka ingin beritahu bahawa cinta aku dan RINDU aku hanya pd KAMU...



selamat menyambut ramadhan al-mubarak

**daH lama***

assalamualaikum...

eeerrmm...dah lama aku xtinjau blog ni..bukan apa memandangkan aku xsihat, telah menghadkan pikiran aku..hukhukhuk.skrg?? dah ok sikit...berjangkit plak dekat hb....alalalal ciannyer.Sdah 2 klinik aku g neh...tekak still sakit lagi,xlarat aku nak telan obat,dah le besar2 lengan.Mau pangsan aku.ADessss ni yg malas ni kalau demam.Malas jerk nak bkin apa2 keja.selalu sgt aku datng keja lewat arini..bukannye apa..yer la dah sahur mata ni jd ulor arrr
ape lagi.jaga2 jerk dah lewat.huhuhuhuu______ walhal malas nak dtg keja.ermmm..apa yer nak mkn ms berbuka nti.asyik tingat masakn mak jerk...sedey xsempat lagi berbuka posa ngn mak...uwaaaaaaaaaaaaa.Tp ape2 pon nak balik kg jgak minggu cmner pon.Hb bz ngn keja lor...ikan bakar kat bazar,ermmmm,cri duit raya wehhh.Byak mende nak beli,bju kasut kuih aya...lagi wahhhh,raya sakan neh.ahiks

Monday, August 25, 2008

<___siMpaNan Ku____>

benda ni akan aku simpan smpai akhir hayat aku,semalam aku lik kg g geladah bilik aku
masih aku simpan benda2 yg lama...byk lagi benda2 lama still aku simpan...

unTuk dia....

Kau sakitilah hati aku sepuasnya.....Aku marahkan

kau bukan kerana benci.

Aku merajuk pun bukan

ker@na aku tidak sayangkan

kau lagi.Aku cuma mahukan

kejujuran seorang kekasih

salahkah?????

~~ t e M @ n ~~


teman,walaupun engkau tidak menerima,
jangan biarkan hatimu kosong,
jangan difikir kisah semalam
kerana sepi dinihari,
mengundang kasih yang tidak bertepi.
tEMaN,masih ingatkah pesanku,
kita berdiri atas dasar kawan
usahlah engkau menjauhkan dirimu,
bukalah hatimu,bukalah kasihmu,
simpanlah kunci persahabatan dgn sebaiknya.


Jangan diserah sebarangan,
tidak juga kepada diriku,
kerana esok belum tentu
kita dpt kuncinya kembali,
teMan, jgn runtuhkan persahabatan ini
hanya kerana ku tagih kasihmu,
kenang kembali peristiwa lalu,
riuh rendah kita bersama,
bila melewati suka dan duka.
sesungguhnya teman,
ku lepaskan kau kembali,
dgn seadanya ciptaan illahi.
sesungguhnya kasih ku suci
kasih sayang seorg
__Tem@n___
----sejaTI-----

Wednesday, August 13, 2008

Persahabatan...14../..08

Dah lm rasanya penantian aku ni,tp sekali pun tidak dia muncul.Klau dulu ari2 tempat aku luahkan ati dan perasaanku.Namun skrg hnya tinggal kenangan,wehh!!! ke mana ko mnghilang?? rasa rindu banget nak berborak ngn ko,aku x bermaksud tuh menambah pederitaan ko,tp fahamilah ati aku tatkala kta pernah bersua ms dahulu.Ingat lagi kan?tesco! petronas?oti krem ngn air milo kotak!!...ahhhghhh...rindu aku makin dalam terhadap diri mu. Ya Allah swt...knpa aku jdi begini??Aku x berniat tuk menduakan cintanya...tp knapa perlu jd begini.wehh(seventhsecornd),ko selalu kata pd aku"anggap ja kita xde jodoh" knpe yer??. Hari2 menjelma pasti aku tnyakan persoalan ini,knpa? knpa? dan knpa??...memang aku byk menambah beban dalam idup ko,tp aku xberniat tuh lakukan begitu.Aku hanya ingin kau tahu..aku amat rindukan suasana seperti kita dahulu,"pepagi dtg keje on YM.ko mesti panggil aku (wehh..)dan aku akan balas (aa..)pastu sesama kita cite hal masing2.Sekarang,saban hari aku tunggu kau muncul,tp semua tu hampa kenangan kita berdua hanya tinggal kenangan.Aku tahu kau berubah tatkala aku beritahu aku akan jd milik org lain,aku terpaksa wehh..Kau pernah berkata' jgn terlalu mengaharapkan kau'..sejak dr itu aku dah mula untuk tidak merapatkan lagi diri aku dgn kau.Hanya kau sorang sja tahu knpa n mengapa kita jd begini.
Untuk diri kau(72).aku doakan semoga persahatan yg kita bina dlm ni akan berterusan smpai ke akhir hayat,walaupun penantian itu satu penyiksaan...aku tetap menunggu mu...

Demi persahabatan ini, akan ku jaganya walaupun apa jua rintangan

Saturday, August 9, 2008

5 hARI LAGI....

assalamualaikum wbt...

Pagi yg gelap kini sudah terang.....ahhahahah.saat menanti 5 ari lg.WAh!!...xsabar rasanya menanti detik mengira waktu.Tp lambat sgt rasanya,to my luv....sabo yer....ahiks,akan ku beri segala kasih dan sayangku untuk idupmu..uhuhuhuhu.wah.jiwang jap neh.Kenapa idup ku kdang kala sunyi.kadang kala appy.knpa?? Setiap hari persoalan itu aku ajukan dlm ati ku.Ingin sekali aku rasa idup tidak di timpa
dgn permasalahan ini
knPa???

Wednesday, August 6, 2008

..:: CinTa Si iTaM Manis::..



assalamualaikum wbt.
cinta ohhh cinta.bukan mudah untuk memberi cinta kepada org...kan?..Ini cinta terakhir aku,terlalu byk dugaan dan rintangannya sehingga lah aku sah menjadi hak miliknya.Aku menerima bukan bermaksud aku tidak menyintai mu,taPI.....
to my husband ,time kaseh bebayk sayang.kerna dpt menerima diri ku ini.dan akan ku jaga kebahgiaan yg kita bina ini hingga kekal selamanya

AUGUST 2008


Assalamualaikum wbt.....

wahhhh...arini bru ade laa,ape ni aku ckp kan ni...hishhhh penin2.Jap jerk kan arini dh 7/8...last week besday aku 1/8...to my friends...thanks a lot,antar mesg kat aku.To neida n .......... thanks yer..ahiks.dpt jgak aku nenok dia.Dah 24 thn dh aku...mak aiii tua dh skrg,tp xper ada org nak jgak.Tahun ni berdua la aku with hb la sapa lagi...last year ngn kengkwan.to my hb..thanks you very much...luv u laaa...muaaaahhh,ingat raya nti !!!!!..
Errm...dh idup berdua ni mcm2 jerk dugaan aku,tp semua tuh kan dugaan dalam kehidupan.insyaallah aku tempuhinya dgn sabar.harap2 iman aku tabah menghadapi segala ujian drpd-NYa.

Selamanya inginkan kebahgiaan....
bye