Wednesday, December 31, 2008

*personaliti melalui tarikh lahir**

Aku ambik ogos jerk la sbb aku lahir bulan 8..laki aku pon 8...so 8 ler...kekekeke

OGOS

Suka berlawak, mudah tertawan kepadanya, sopan-santun dan caring terhadap orang lain, berani dah tidak tahu takut, orangnya agak tegas dan bersifat kepimpinan, pandai pujuk orang lain, terlalu pemurah dan bersikap ego, nilai harga diri yang sangat tinggi, dahagakan pujian, semangat juang yang luarbiasa, cepat marah dan mudah mengamuk, mudah marah apabila cakapnya dilawan, sangat cemburu, daya pemerhatian yang tajam dan teliti, cepat berfikir, fikiran yang berdikari, suka memimpin dan dipimpin, sifat suka berangan, berbakat dalam seni lukis, hiburan dan silat, sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk, cepat apabila ditimpa penyakit, belajar untuk relax, sikap kelam-kabut, romantik, pengasih, penyayang, suka mencari kawan.

**kenangan**


ni ja kenangan yg tinggal....tp aku xleh simpan
sbb mak aku ckp benda kita sayang kena bg kat
org..so aku sedekahkan kt adik ipar aku coz dia
pon pegnan.Ni susu anmum n ada lagi aku beli
sebelum kejadian.semua tetap dlm kenangan.

Tuesday, December 30, 2008

**Peritkan**

ermmm...peritkan nak lalui segalanya.Trasa semua ini punah.Tapi aku harus tabahkan hati kuatkan semangat...(sperti kwanku berkata"memang perit bila org yg disayangi meninggalkan kita selamanya") adusss seperti dunia aku gelap seketika.Tapi aku bersyukur TUHAN memberikan aku sedikit merasanya menjadi seorg ibu yg menggendongkan bayinya.Mungkin ini takdirnya....walaupon aku tidak sempat melihatnya tp pasti dia menunggu aku di syurga kelak.Ya Allah..aku perlu terus kan hidup ini.Berikan lah aku kekuatan ini Ya Allah.Sesungguhnya aku ingin menjaganya tp Allah lg sayangkan dia drpd aku.Segalanya aku manjaga sepenuh kasih sayang aku dan suami,tetapi apa kan daya aku untuk menidakkan ketentuan illahi ini.Mungkin baru bg org lain,tp bg aku apa yg dikendong trasa begitu lama dan aku dpt merasai begitunya perit melahirkan seorg bayi.Aku dpt rasakan semua ini.Ternyata perit sgt..trasa kalau ditakdirkan Tuhan ingin megambil nyawa biar aku...aku yg rela menyerahnya dprd biarkan dia meninggalkan aku.Aku snggup biarkan dia idup tanpa aku disisinya.Tp segala nya punah dan amat perit bg aku untuk tempuh segalanya.

Wednesday, December 17, 2008

**tali pinggang belakang**

Wajibkah pemasangan tali pinggang belakang ni??Adakah memberi kesannya jika berlaku kemalangan akan menjamin nyawa penumpang di belakang?Sebenarnya bukan aku protes ngn pemintaan kerajaan ni.
Maslahnya keta aku pon belum dipasang lagi.Yer la keta kancik taun 2000.mana ada mende ni semua.Adusss semua tuh duit.Dah ler ujung2 tahun ni.Mcm2 jerk hal.Besok aku balik kg nak tukar ebsober keta.Mana xdi tukar asl tejun lopak cm tejun gaung.kedegangggggggg!!
Yer la dh cerdik pndai tukar spring sport hah ambik aku.Padam muka!!.Nak lowet(btul x ejaan aku) konon nak bg cantek ambik sekali tukar hah...hakahakahk.Xper la nti ako bodet bos tgk dpt bonus x...kalau dapat leh jerk pasang tali pinggang blkg tuh.

P/s:kepada sesiapa yg tahu di mana kedai aksoseri yg di area Sg petani yg murah untuk pemasangan tali tuh tlg bg tau aku...terutama an2...plssss ya

Tuesday, December 16, 2008

**xtiviti**

arini balik keja aku g spital,tgk anak buah aku.Dah 16 ari kat wad,cian tgk dia.Kena opret dlm 15cm cm tuh.Cian betul tgk dia...dah kat seminngu xleh mkn.Dia kena apendik sblm ni n dah opret dah.Tp bru2 ni msuk wad plak coz apa yg di jamah xleh nak telan.Rupanya usus dia cm belipat.Aku xbapa rapat sgt ngn anak buah sebelh ni.Yer la duwang pon dah besar2.Ank buah aku yg sulong pon dah 21thn.Hishhhh dah tua rupanya aku neh.Hah lepas g spital aku g the store plak.G brng yg hubby aku pesan.Wahh mkn modal rm 1.90.Kena claim balik neh.Then pewot dah munyi2 dah lagu dangdut,gerak g SABAI,kedai yg aku selalu g mkn kat situ.Nak mkn nasi xlalu,belasah chiken chop la.Boleh mkn ler kat situ.Drpd aku mkn kt restoran yg satu tuh(nm dirahsiakan) ya ampun..aku dah senarai itam dah memang xsedap lansung.Aku ni bukannya cerewat pasal mkn tp dah betul dia msak xsedap.Mungkin xkena ngn selera aku kot kedai tuh.Jam pon dah kul 7lbih pastu akak aku g sendayu tinggi plak,beli ubat.Hishh cibuk nak kurus jerk.Melantak tetap sama.Suami akak aku cibuk col sruh balik wal..bukannya apa keta park tepi jln.Dulu keta tuh penah ilang n dlm kes lagi,nasib la jumpa balik.Sbb tuh akak aku skrg berhati2 jerk klau nak kemana2.Pas antar dia ke keta aku pon blah balik.jam kat tgn kul 9mlm dh.Balik umah mandi solat,,kemas bju pastu layan tv jap...tido.kekekekeke

cawwww

Sunday, December 14, 2008

**INi adalah org yg telah wujud dlm cinta aku**


ni cinta ketiga aku


ni mohd farid yg telah menipu aku


ini petama berkahwin atas kehendak datuknya

igin tahu:Yg mana kowang rasa yg paling baik dan memahami

**kawan aku tunang**

smlm g umah kwan aku,dia tunang...27hb neh sepupu aku plak tunang....adesss beku otak aku nak bikin hantaran apa.Tgk ler dulu kalau rajin aku buat ler apa2 yg patut janji aku bg..kekkekeke


merah makngah kaler bju dia pakai



tahniah nya siti hajar(jat)

Saturday, December 13, 2008

**sumbonk ker aku**

aisehhhman...ada ker nina patut ckp aku sombunk...Ptut ker?? ermmm...apa2 pon whatever la.Aku xnak komen panjang lebar terpulang pd individu itu nk nilai aku cmner.Tetapi hakikatnya aku msih org yg sama xpenah berubah walau sekelip mata pon.Aku pon dah xtau nak ckp apa2 hal semua ni.Sbb kang aku membebel ada org ckp di belakang...so lebih baik aku no komen...

p/s:kepada kengkwan aku sekalian di dunia ini..ketahuilah saya bernama Rozian Binti Aziz @ isin_0108 tidak penah sesekali berubah @ sumbung dgn kalian semua ok...Harap fahami!!!

Wednesday, December 10, 2008

**tag..dari re___ez**

Bekas kekasih saya...Mohd Farid bin Nayan..sy benci kamu!!

Saya sedang mendengar... hotfm,hari2 layan canel tuh

Mungkin saya patut...dgr ckp mak supaya xbercinta dgn farid

Saya suka belajar...mengait dan menjahit...tp xpnh sungguh2 cm emak sy

Sahabat baik saya...seventhseconrd,dak jiwang,dulu dia pengubat segalanya tp skrg telah diamkan diri

Saya tak faham...cstmer selalu dtg merungut knpa ins nek harga...g la tnye org atasan

Saya kehilangan...cincin adiah dari mak sempena hari pertunangan saya(tp emak xtau hal ni)

Ramai yang berkata...macam2 hal...cuba lepak kedai kopi topik cm2 dgr

Makna nama saya...xtau knpa mak ngn ayah letak,tp semua adik bradik pangkal mula huruf R

Cinta itu...buta,sbb cinta mana ada mata..cuma manusia saja yg dapat merasai bila di lamun cinta

Disuatu tempat bernama...lumut(byk sgt kenangan cinta di sana)

Saya akan cuba...menjadi seorg ibu dan isteri yg baik kepada suami...ekkekeke

Makna "selamanya"...Kalau boleh nak idup di dunia ini selamanya

Handphone saya...v3i..dh 2thun guna asik cas bateri jerk cepat kong lol

Saya paling meluat...pompuan ngada2 depan org walaupon dgn husband nya...menci tau!!

Bila saya bangun dari tidur...mesti tgk org sebelah ada ker x...kalau xda cepat2
capai telepon...col tnya kat mana


Party adalah...buang masa

Haiwan yang paling cute adalah...hamster ms sek dulu...mak ngn ayah belikan siap branak lagi

Peringkat umur yang paling menyeronokkan adalah...5thn,dh start g tadika nek basikal,bestnya ayah trut nek moto kat blkg smpai sekolah...dan berlarutan smpai umur 10thun

Hari ini saya rasa sangat tension...sbb baru start keja(10/12)cstmer maki hamun ckp lebih kurang....sabo jerk la

Malam ini saya akan cuba...berdoa suapay esok sya masih bernyawa
Saya betul2 inginkan...kebahgiaan


Bila tengok muka kat cermin pagi tadi...senyum pastu sikat rambut buat tocang then sepit rambut depan

Shopping kompleks...adalah tempat untuk sy pegi beli baju jika ada sales shj

Makanan segera biasanya...manggie cup sentiasa ada kat opis ni....tp skrg dah abis

Ayat2 terakhir pada orang..."abg ayg dh nak pi keja,bangun wal tau pastu terus siyom tgn"kekekekekekek

Wednesday, December 3, 2008

** mood**

samekom.....

wah lama gila aku godeh2 blog neh...bukan apa tahap kemalasan melanda diri aku...mula la mood aku tetiba xmenentu.Ya la mn ngn demam,keja lagi...adusssss,fenin.Seharian kt opis ni aku byk tido ja dr buat keja,tah la apa penyakitnya pon aku xtau.Nak kata bfast ambik berat2 xde pon.Oti cream creaker ngn holick panas...celup2 makan.Tu jerk la yg aku bfast hari2.Tapi maslhnya...xsmpai 2 jam mata aku dh layu...Siap lentok2 lagi.Nasib la ada bantal kecik buat tadahan pale aku....kihkihkihkih.Kalau ada katil kan lagi best....((eloo kak nak keja ka nak tdo)).Kekadang tahap mengantok aku mengalahkan org keja 24jam.Xtahu knpa...kang jadi satu penyakit...hah lagi susah ni.Adussss minta2 la jgn...dh ler dlm keadaan cmni neh.Harap semua cihat.Bukannya ape maklum la org dlm keadaan cmni neh,mood memacam.Ada leh kena meroyan ker.??? nak tau la jgak kan....eerrmmmm
k chawwwwni ler oti ngn bantal bucuk aku

Tuesday, December 2, 2008

**burung**


huuhuhuh....nampak kan ape??



ni sama jgak...kan...kan

bukannya apa hari2 aku datang keja..pasti nmpak tokey cina ni bg burung makan.Byk lagi ni.NI baru separuh sebab tepi jalan keta lalu lalang,bertempiaran ler burung terbang.Cina tuh buka kedai beras....mau burung merpati tuh banyak...Pastu seberang jalan nu sana plak tokong hindu.Tempat tdo burung2 tuh ler...kekkekeke