Sunday, March 29, 2009

**yg di sayangi**

Kasih sayang aku dirampas dgn si jantan ni...xguna betul.Laki aku asl balik keja jerk g cari kuceng jantan dia la.Nama dia Id..Ni betul2 byk ngada2 nya berbanding kuceng2 yg lain.Di sebabkan beliau jantan la byk dpt kasih syng dr ahli2 umah aku.X suka2.Suka sepahkan paper2 yg siap dibaca..dan suka cari pasal.Xsuka tau.

buat muka ngada2 bila aku cibuk snap pic dia

tinga capang.Tp lagak bagai digilai oleh kuceng2 betina.Ni pon anak kuceng lagi tp miang dia mengalah kuceng jantan tua. Kekadang curi isap nenen lagi ngn mak dia..kalau maknya balik ker umah la.Sbb maknya telah membawa diri ke umah jiran aku...ahiks.Sip2 beras aku.


dan ada lagi sekor sebenarnya.Namanya KIN.Tp dia sakit skrg ni.Makan xlalu jalan pon dah meleweh jerk kaki dia.Sowi Kin tuan mu xada piteh nak bawa g klinik.Kin byk menyendiri skrg ni.Suka bawa diri ke almari di luar umah aku.Cian dia.

**minggu melahirkan anak**

aksi pertama


memperkenalkan....yeeehah...kuceng2 peneman aku di kala bersendirian di rumah.Yg ini di panggil kakak.Xtau kenapa dan kenapa di panggil sebegitu.Sbb sebelum aku kwen lagi dia dah di lahirkan ibunya di rumah yg aku menetap skrg ni la.Seekor kuceng yg pendiam...dan suka di belai..ahaks.Baby yg berusia seminggu.Lom buka mata lagi.Comey2..geram aku


aksi manja2 pelok tangan kakak.Yg lagi sekor atas pewot mak dia.


ni isap nenen maknya dan pewot kenyang lagi montel

aksi kedua

yg ini di panggil TAM...dan disebab kan dia itam...itu la namanya.4 ekor tuh...anak sulung.Baby berusia 5 ari.Kecil2 jerk anak dia..sbb maknya ni anak kuceng lagi.Tp disebabkan musim mengawan kemarau lepas...hah xtersimpan napsunya...wakakakak.Tuan dia jerk lom ada2 lagi :(


pic aku snap xbapa clear sbb sambil baring2

yg ini memang lucu...see2 yg kaler itam tuh dan belang tuh...berebut nenen mak dia..siap tolak2 kpala ngn tajang2 kaki...huuhuhuh lawak tul..

ni time masa dah berjaya dapatkan nenen

yg sekor dah kekenyangan..2 lagi still isap..xmalu tul



aksi ketiga

yg ini BUBU.Sbb bulu dia gebu.ahiks.....2 ekor anak dia.Mak putih sekali kuar itam ngn oren daaa.Baby dia berusia 2 ari.Gemok2 anak dia.Tgk mak dia dah ler.Gemok badan dia.U see tuan yg jaga ler.kekekeeke.Aku xbapa suka sgt ngn BUBU ni...ngada lebih.Asyik bunyi ja.Kenyang pon bunyi lapar pon bunyi.Aku lempang kang.Dah selalu kena jentik tinga ngn aku.Sbb dah ajar byk kali pon xfaham2 jgak..ngok tul lol.


si oren dah dapat nenennya...yg si itam masih mencari2 sbb xreti apa lagi...nama pon 2 ari lg kan


tercari2 lagi

Bubu ngn aksi terkangkang dia.Tu la sikap si bubu ni.Pewot kenyang tido ngn terkangkang la dia.Ank isap nenen pon nak kangkang jgak.Hishhhh xtau malu tul.Yg itam dah tepenyik di pijak ngn si oren

Tuesday, March 24, 2009

**bosan**

**byk persamaannya**

selekeh benor akak aku ni.Aku pon selekeh jgak
auuuuwwww

  • ni la kakak aku sorang.seorg yg pemalas(rajin masak ja kemas umah dia xsuka) aku suka kemas n xsuka msak
  • muka ada iras2 x...ada org ckp kami ni kembar la kalau time pakai bju kurung(apa motif baju kurung)
  • berat dia kurang pd aku sepuluh kilo...maknanya aku gemok lagi pd dia....ekkekekek
  • segala rahsia memasing ada di hati kami...kira boleh simpan rahsia ler.
  • aku suka dia...sbb dia suka banjer aku makan...sikit2 mkn.
  • kasut sama size
  • bju kurung main share2...tp byk baju aku ada pd dia aku kan kurang sikit pakai bju kurung
  • duit main kautim sikit2...dia sikit aku sikit.ada dulu ms sekolah menengah...curi duit mak aku 5 inggit beli kopok.
  • dia dh bg sepenuh tanggungjwab untuk handle kan kedai dia ni..ala kak dh 6thun tau aku jaga ins hang ni...penat wehhhh
  • aku ni cm perunding imej dia la.(layak ker aku...tp byk baju yg dia beli aku yg pilihkan)
  • dia cerewet sikit bab2 baju...aku tidak...main belasah ja janji muat di pakai.hakahakahak
  • adusss byk lagi antara kami berdua ni
  • besday pon sama bulan 8 jgak(tu yg aku suka sbb aku dpt adiah...dia xdpt)
  • apa2 pon aku tetap sayangkan kamu.(rizawati binti aziz)

**mix**

syikeen low



adree low


ada nmpak mix x....ni anak akak ipar aku.ada lagi 2 org...tp malu2 dia kwen campur...laki dia mualaf cina....comel anak2 dia

** umah ka tongkang**

ni masa aku balik kg sabtu lepas...ya allah...umah ka tongkang pecah.bersepah2 dgn baju.Hishhh pemals betul kakak aku sorang ni.Yer la balik kg seminggu sekali mn la nak sempat kemas2 bju.

Tgk tuh dlm raga besar belom di lipatnya,Yg di lantai...adusss.Aku?? tgk jerk la xmoh aku lipat2 bju ni...aku xsuka...membasuh i like.Dua org tuh la yg suka sepahkan baju...smpai opah ngn nenek duwang pon dh xlarat lipat.Sebenarnya kakak aku stay kat Balik Pulau,Penang seminngu sekali baru balik kg.Anak2 dia ada di kg ngn opah,enek ngn wan duwang.anak aku nti aku nak campak kat kg jgak lak...lalalalallala(buat muka slamba jerk)

Monday, March 23, 2009

**tag**

Apa yang kamu lakukan sekitar jam 10.17 semalam?
♥ ngah gunting baju kurung kunun2nya nak jait ler...tp hampeh

Selain itu, apa yang kamu lakukan sekarang?
♥ tgh jawab tag ni sambil tgk2 keta lalu lalang depan opis

Adakah kamu akan bangun 7.00 pagi esok?
♥ uup sikit...kul 7.45 lepas subuh tido balik...ekekekek

Orang paling kelakar pernah jumpa?
♥ orang??lom penah jumpa lagi dlm idup aku

Takut untuk membesar?
♥ takut....sbb skrg pon dah makin membesar...kang ngandong nanti lagi besar...adehhh

Matapelajaran yang teruk di sekolah?
♥ sains....cian cekgu en aziz..dia baik orgnya tp aku yg jahat siap tapau nasi lemak lagi masuk bilik makmal

Kalau anda minum 14 mug bir, apa yang akan terjadi?
♥ ya allah...jauhi la aku dr menda2 yg haram ni

Tidur dengan pintu terbuka atau tertutup?
♥ tutup la...jgn di bukanya...kang ternampak burung...burung apa?

Bila kali terakhir kamu buat perkara yang kamu rasa salah?
♥ hari sabtu lepas...balik kg dgn tgn yg kosong...

Apa yang sedang kamu pakai sekarang?
♥ arini baik hati dan rajin....baju kurung..pg td bru iron

What are you listening to right now?
♥ org yg tutup pintu keta nak singgah minum kat kedai kopi sebelah.(ekk)

What’s your favorite number?
♥ of couse 8,,,sbb lahir bulan 8 thun pon 84..cina kata no 8 oong maaa

How is the weather right now?
♥panas jer

Who was the last person you talked to on the phone?
♥ oren_nero...dak jiwang,dia col tnya pasal aishah??xkenal aku

Merokok?
♥ sekali sekala...icap rokok daun tok aku punya kt kg...time laki aku xde la

Eye color?
♥ hitam itu menawan...walaupon sepet

Bulan kesukaan?
♥ Leo...garang cm singa

Apakah movie terbaru yang kamu tonton?
♥ xbapa suka la tgk wayang..

Hari kesukaan?
♥ jumaat sabtu...sbb cuti dan hari untuk menunjukkan keterenan untuk memasak

Jika kamu boleh cakap sesuatu pada seseorang, apa yang kamu akan cakap?
♥ to jannah...i'm sowi aku pon dah xtahan ngn pangai ko

Pelukan atau ciuman?
♥ ciuman...penting bg aku...pelukan kedua

Berkawan lagi dengan rakan-rakan di sekolah lama?
♥ kawan...sentiasa di hati aku

tidur dengan berapa bantal
sekarang ada 5 bantal..laki dua aku tiga..tambah rabbit satu ngn garfield lagi..byk x??

Tidur dengan seseorang atau bersendirian?
♥ walnya tido sorang...after 1.30am..berdua la

Apa yang kejutkan kmu pagi tadi?
♥ alarm

Boleh teruskan hidup dengan tidak merokok?
kompem boleh

Pernah kawan baik kamu buat onar di belakang kamu?
♥ em.. ada punya

Memilih untuk memberi nombor telefon?
♥ bg kalau yg berkaintan biz

Mana lebih suka: McDonald’s atau Burger King?
♥ mc'd...tp time ada prosperety shj

Mahu pergi ke Greece atau Hawaii?
♥ hawaii...sbb arwah abg aku ckp kat sana best

Hari jadi yang menarik tahun ini?
♥ mungkin la kalau xgugur arituh sbb idup lebih bermakna kalau ada anak kan


nina ym aku td dah jwab ker tag dia,....taraaaaa...yehaaa berjaya jgak...to all my friend...ambik2 la soklan n jawab..ekkeke

Sunday, March 22, 2009

**Dan sebenarnya **

Oh Bulan..
Enggan melayan diriku lagi
Pabila airmata membasahi pipi
Dan lagu lagu di radio seolah olah memerli aku
Pabila kau bersama yang lain
Adakah perasaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan di sebalik senyumanmu itu
Kau juga menyintai aku
Ku enggan berpura pura ku bahagia
Ku enggan melihat kau bersama si dia
Oh ku akui cemburu
Mula menular dalam diri
Pabila kau bersama yang lain
Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyuman mu itu
Kau juga merindui aku
Pabila kau merenung matanya
Ku rebah jatuh ke bumi
Di saat kau benar-benar mahu pergi
Seperti ku bernafas dalam air
Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih.. bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyuman mu itu
Kau juga merindui aku
Oh..
Artis: Yuna

**bdak @ bapa @ ayah??**

kekekkekke...bikin panas ja tinga aku ngn tajuk kt atas.Tp aku jgak yg tulis....muahahhaah.Bukannya apa aku suka sgt panggil dia itam.Bukan cm hindu tuh....adehhh kalau yg tu aku xmau la...ya ampon,Bak org tua2 kata si itam2 manis...punggung belanga pon di gantungnya...seputih hampas nyior di buang ke tanah.(tul ker aku buat ayat neh)
ala abg.....itam2 pon i like tawww..tgn ngn muka ja itam.Bdan tetap kulit same like me kan.kekekkeke.I pon dh itam taww skrg ni.Xtau la pasal malas la nak jaga2 kulit ni.janji sihat ok.

dah dibincangnya nak dipanggilkan apa??hishhh abg ni xyah la bincang2 lagi.Bukan rezeki kita lagi la.Adehhhh bikin sayu ja ati aku bila cakap bab2 ni kan(pasal anak)Mungkin ada rezeki kita bincang lain k.Jgn kecik ati la.Ayang minta maaf xdpt bg apa yg abg ingin kan.Insyaallah rezeki yg allah swt beri tetap ada tp bukan nya sekarang k

Wednesday, March 18, 2009

**bunga apa?? orkid la**

hasil tanaman aku...hoyeyyyy berjaya jgak kuar munga walaupon setangkal.Benihnya import dr kg...ekkekekekke
ptg smlm sambil jenguk ker luar bru terperasan kata orkid aku dh berbunga.Hampeh jerk aku org terakhir tau.dah lama benar aku nunggu tau nak tgk dia kuar munga.

walaupon aku hanya sangkutkan pd pokok rambutan...sekali ngn pokok rambutan kuarnya munga....huuhuhuhhu pas ni leh la mkn buah rambutan plak



**sentiasa di hati**


bukan nak menunjuk atau bebesar ati ke apa....ni la harta dan pengikat kasih sayang aku.Tp yg satu bentuk sudah cacat la....nak antar g kedai tp kejap ler....piteh xdo lagi neh.dah jatuh butiran bulat tuh hampeh tul.Ni semua gara2 aku ketuk ketulan ais.Yg atas sekali cincin nikah...ala lgi 2bulan dh setahun aku kwen.Jap jerk kan dah faham sgt asam garam umah tangga ni.Tp xsepenuhnya lagi sbb lem ada anak.Kalau ada anak aku rasa lagi teruk kot...adessssssss


ada ciri2 fotografi x...kekekekek

Monday, March 16, 2009

** indah**

sebenarnya masih cerah lagi ni masa aku snap pic ni....hp aku ni cm fokus kat matahari ja xtau knpa..
ni pon sama

ni dah matahari dh terbenam...xnmpak apa hnya sawah yg terbentang luas



Saturday, March 14, 2009

**tah knpa**

assalamualaikum wahai kwan2 aku sekalian.KIra sudah lamanya aku xupdate blog buruk aku ni.Sengaja atau tidak entah la.Semua ada ja dlm pikiran aku.Hendak kata cibuk ...adal la jgak bznya.Tp sesungguhnya bermacam2 bermain legar di pikiran aku.FIkirkan pasal family aku,sahabat handai.tempat kerja dan mcam2 apa yg rasa nak di pikirkan.Walaupon tidak seharusnya.14/3/09...ada kenduri kawen kat umah aku.Minta maaf yer kengkwan semua kerna aku tidak menjemput.Ingin di hati nak menjemput.Tp apa kan daya aku.Hanya menunggu detik untuk duwang bersuara memanggil kengkwan dan teman sekerja aku tuk datang majlis perkhawinan.Tp apa yg dapat hanya sepi tanpa apa2.Trasa hati tuk ada.Sapa yg xtrasakan.Aku yg byk lebihkan masa kat umah tu.Tpa aku jugak yg trasa ati.Bukan nak berkira atau apa2 apa salahnya wakilkan aku tuk memanggil teman dan tempat sekerja.Tp tah la wehhh.Sesungguhnya bosan yg teramat.Sampaikan gambar apa2 pon aku xsnap.PIc family sebelah hubby aku pon aku xnak tangkap.Lantak la duwang nak ckp hape2 pon yg penting apa yg buat hanya diri aku sj yg memahami.Aku buat semuanya ikhlas.Tp trasa ati dgn cara duwang shj.Untuk suami ku....Ayang minta maaf xdpt tunaikan permintaan abg untuk bergambar bersama keluarga abg....ayang tau abg kecik ati...tp hahkikatnya ayg lagi kecik ati dgn sikap keluarga abg.

Sunday, March 8, 2009

**BOSAN**